Alla inlägg under maj 2013

Av Emma - 27 maj 2013 21:41

Vikt: 75,7

Motion: ingen alls, om man inte räknar spring på jobbet och flängande mellan förskola, skola, farmor, möte, hem och läggning av barn...

Kalorier: 1107.

Av Emma - 26 maj 2013 09:44

VIKT: 75,7 kg! (-1,5 kg)


Kalorier: ca 1100

Motion: 30 min simning


Av Emma - 26 maj 2013 09:43

Vikt: 75.8

Kalorier: 911 (efter de avräknade)

Motion: Zumba 41 min, 369 kalorier.

Av Emma - 24 maj 2013 21:19

Dag 3, 4 och 5 har rasslat förbi i högt tempo. I onsdags var vi inte hemma på kvällen/natten och på torsdagen korrekturläste jag i panik en c-uppsats och arbetade med den till elva på kvällen ungefär. Det innebar ett inställt träningspass zumba igår, men jag har ändå lite resultat att förmedla.


Onsdag (dag 3)


Vikt: 

76,5

Kalorier854 (efter ShapeUps avräknade)

Motion: 38 min cykling och 40 min gång = 530 kalorier


Torsdag 23/5 (dag 4)

Ingen vikt, hade inte tillgång till våg

Kalorier: 1007

Motion: rask promenad 20 min (det var allt jag hann).


Fredag 24/5 (dag 5)

Vikt:76

Kalorier 746 (egentligen ca 1000, men ShapeUp räknar som sagt av)

Motion: 8,7 km (33 min) cykling, 310 kalorier.



Av Emma - 21 maj 2013 21:48

Insåg igår att det knappast är intressant att läsa exakt vad jag ätit, jag tror jag kör på att ange kalorier, vikt och träning istället. Det är inte helt självklart för mig att berätta om allt det här, jag har förut haft problem med ätstörningar och tränat mycket. Sedan förföll min kropp under åren som småbarnsförälder (fast jag inte borde låtit den!)


Jag tränar för lite och äter för mycket, fast jag äter rätt. Oftast. Nu har jag stöttning av en vän som vet mycket om vikt och träning samt en man som också pushar (fast inte lika bra kanske med sina "jag älskar dig som du är" och "du är den vackraste jag vet" ;D) Det kommer behövas stöttning och pushande eftersom jag ger upp för lätt... och alldeles för lätt tappar bort ett träningstillfälle, som sedan blir sju. 


Förra året hade jag ett schema där jag började jobba vid 11 både måndagar och fredagar, det var perfekt! De dagarna hann jag köra ett pass zumba när barnen och mannen åkt iväg. Nu ligger mitt schema bättre på så sätt att jag börjar samma tid varje dag, men sämre eftersom jag tappade mina luckor när jag under ca åtta månader körde zumba på riktigt (och dessutom gick varje rast). Nu är det värre med den saken. Inga raster och inga luckor dagtid, det betyder att bara kvällarna blir kvar (när läxorna är gjorda, barnen sover, tvätten är fixad, det är avplockat, väskorna är packade och morgondagen planerad... ja, ni förstår kanske). 


MEN inget gnäll! Jag ska genomföra minst två träningspass per vecka och jag kommer hålla koll på kalorierna. Invägning varje söndag med min viktcoach och efter en månad ska vi utvärdera första steget!



Dagens vikt: 77.1 (-0.1)

Dagens kalorier: 1301 (ca 30 för mycket)

Dagens träning: zumba 40 minuter (enligt ShapeUp 360 kalorier)

Totalt enligt ShapeUp ger det ett intag på 995 kalorier (de räknar av för träning).


Sa jag att det är första zumbapasset på typ... åtta månader? Det kändes sjukt bra!


Av Emma - 20 maj 2013 20:57

Dagens mat:


Frukost: en portion mannagrynsgröt, kanel, 1,5 dl mjölk.

Lunch: blandade grönsaker (vitkål, ananas, bönor, morötter) samt 2,5 potatisburgare. 2 tsk lingonsylt.

Mellanmål: 1 nektarin (hemma, hann inte äta på jobbet).

Middag: 75 g stekt fläsk, 160 g potatis.


Använder en app som heter "shapeup" där man kan skriva in kalorier, de anger att jag bör hålla mig runt 1217 kalorier per dag för att gå ned 0,7 kilo i veckan. Dagens kaloriintag är 913 (men jag ska snart gå och dricka en stor kopp te och ha i lite mjölk och då kommer jag upp i ungefär 950 kalorier).


Dagens träning:


Ingen alls. Skulle ha tränat zumba hemma en timme men har haft världens migrän hela dagen och orkar knappt titta på skärmen.

Av Emma - 20 maj 2013 20:54

Efter flera år som småbarnsmamma är det äntligen dags att ta tag i min vikt som blivit ett större och större problem. Min startvikt nu är 77.2 och min målvikt är 65 kg. Eftersom jag är under 155 cm förstår ni kanske att jag är på god väg att bli rund som en tunna. Det kommer bli svårt eftersom jag har svårt att gå ned i vikt men också lever ett stressigt liv fullt av måsten och arbetsuppgifter utanför arbetstid. Med andra ord - jag kommer behöva all peppning och stöttning jag kan!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards