Direktlänk till inlägg 2 juni 2013

Invägning nr. 2

Av Emma - 2 juni 2013 08:18

Jag har haft oerhört svårt att hinna träna den här veckan. I fredags fick jag in ett pass zumba (började vid 21.20 och slutade strax efter 22) men tidigare i veckan har det varit stört omöjligt att få in pass, vi har kommit hem runt 21.30 alla dagar. I fredags var vi bjudna på kalas (grillkväll med fika). Jag åt två korvar till middag (inte det nyttigaste, men efter en var jag verkligen inte mätt) men sen tog jag en kaka också (en väldigt liten hembakad sak). Jag drack ingenting dock, de bjöd bara på läsk. Det är SJUKT svårt att vara trevlig när man är bortbjuden och helt enkelt strunta i det som bjuds, dessutom kom jag direkt från jobbet och var vrålhungrig.


Igår var det också kalas, de bjöd på sju sorters kakor och tårta. Jag åt två kakor, de minsta, och en tårtbit på kanske 50 g. Då var jag proppmätt så sen fick jag inte i mig någon lunch... Trots att jag ätit "fel" med några kakor har jag ändå legat under mina 1300 kalorier om dagen.


Ikväll blir det träning igen, tror det blir ett pass zumba till. Jag måste verkligen göra sånt som är roligt annars tröttnar jag. Om det slutar regna kanske jag får till en lång powerwalk istället!


Jag visste knappt om jag skulle våga "erkänna" mina fel den här veckan, det har känts riktigt jäkla dåligt. Men jag känner ändå att jag har försökt och att jag får jobba hårdare kommande vecka!


Du kanske vill veta vad vågen stod på i morse också? Trots att jag inte hann gå på toa utan vägde mig direkt för att jag var så nyfiken?


Invägning vecka 2 visar vågen på 74,9 (fast det resultatet har jag kanske inte förtjänat). Dvs - 2,3 kg på knappt två veckor!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 23 juni 2013 10:01

God morgon!   Söndag, igen! Nu känner jag att det äntligen har vänt, luftrören har känts helt ok sedan onsdag ungefär (fast då fick jag en allergisk reaktion och fick spendera halva natten på akuten och gick sedan på stark medicin i tre dagar). B...

Av Emma - 22 juni 2013 09:28

Jag var säker på att jag redan postat det här inlägget men upptäckte, till min stora försräckelse, att jag inte gjort det. Det här inlägget skrev jag dock i söndags på den riktiga invägningsdagen, så vi får helt enkelt låtsas att jag publicerade det ...

Av Emma - 12 juni 2013 20:59

Denna vikt skulle ha publicerats i lördags men då var jag borta och hela den här veckan har gått alldeles för fort (igår duschade jag och kom på att det var första gången på fyra dagar...)   Jag lovade söndagen vid invägning två att jag skulle tr...

Av Emma - 27 maj 2013 21:41

Vikt: 75,7 Motion: ingen alls, om man inte räknar spring på jobbet och flängande mellan förskola, skola, farmor, möte, hem och läggning av barn... Kalorier: 1107. ...

Av Emma - 26 maj 2013 09:44

VIKT: 75,7 kg! (-1,5 kg)   Kalorier: ca 1100 Motion: 30 min simning ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards